Frank Wienk heeft een groot deel van zijn leven besteed aan het bestuderen van de relatie tussen object en geluid. Zijn geslepen en weergaloze kunde van zowat ieder soort drum of percussie diende eerst vooral andermans artistieke visie. Als Binkbeats laat Wienk zijn na├»eve relatie met geluid uit de hand lopen tot een welgevormd, hoogst persoonlijk geesteskind. Spelonkachtige, four-to-the-floor clubbers, breedbeeld pop-euforie en piekerende drone-trainingen behoren allemaal tot Binkbeats’ allesomvattende visie. Op het podium omringt Wienk zichzelf met een duizelingwekkende hoeveelheid speelgoed, instrumenten en gear: een fysieke performance die gaat van waaghalzerij tot introspectief, het verband tussen alle mogelijkheden verkennend.


Frank Wienk spent a good chunk of his life studying the relationship between object and sound. Predominantly, his well-honed and peerless prowess on virtually any type of drum or percussion instrument served the artistic vision of others. As Binkbeats, Wienk snowballs his wide-eyed relationship to sound into a fully-formed, highly personal brainchild. Cavernous, four-to-the-floor clubbers, widescreen pop euphoria and brooding drone workouts form Binkbeats’ all-embracing vision. On stage, Wienk surrounds himself with a dazzling amount of toys, instruments and gear: a physical performance that ranges from daredevil to introspective, exploring a nexus of possibilities.

© Bruis Maastricht